Înainte de a ieși din fabrică, sistemul de răcire al unei mașini este întotdeauna umplut cu lichid de răcire. Lichidul de răcire este o componentă esențială a sistemului de răcire al unei mașini. Lichidul de răcire este un amestec de antigel și apă demineralizată și are rolul de a răci motorul mașinii. Circulă prin sistemul de răcire și absoarbe căldura generată de motor. Acest lucru permite motorului să mențină o temperatură optimă și previne astfel supraîncălzirea.
Lichidul de răcire conține aditivi speciali care împiedică ruginirea, coroziunea, formarea de spumă și înghețarea. În prezent, producătorii de automobile recomandă mai mult de 10 tipuri diferite de lichide de răcire. Acest lucru provine din faptul că producătorii de automobile folosesc metale diferite pentru motoare și sisteme de răcire. De asemenea, sunt utilizate diferite tehnologii. Gândiți-vă, de exemplu, la tehnologiile hibride, unde se alege adesea un lichid de răcire cu o conductivitate scăzută.
Antigelul, pe de altă parte, este produsul concentrat. Antigelul trebuie întotdeauna diluat cu apă demineralizată. În general, cu un raport de amestecare de 50:50, se obține un echilibru optim de aditivi și un interval de îngheț de la -36 până la -40 grade Celsius.
Dacă diluați antigelul cu mai mult de 50% apă demineralizată, îi afectați proprietățile de protecție și reduceți protecția împotriva înghețului.
Se poate dilua antigelul și cu apă de la robinet?
Diluarea antigelului cu apă de la robinet perturbă echilibrul lichidului de răcire. Astfel, crește riscul de contaminare, de exemplu, cu depuneri de calcar, care pot cauza blocaje în sistemul de răcire. În plus, crește conductivitatea, ceea ce cauzează probleme majore în cazul vehiculelor hibride și al vehiculelor electrice. Așadar, sfatul este să folosiți întotdeauna apă demineralizată.
De ce este important să schimbați periodic lichidul de răcire la vehicule?
Iată câteva motive cheie:
Protecție împotriva coroziunii
În timp, aditivii din lichidul de răcire se pot degrada, reducând proprietățile lor de protecție împotriva coroziunii. Acest lucru poate duce la formarea de rugină (coroziune) și la deteriorarea componentelor interne ale sistemului de răcire. În cazul în care producătorul automobilului nu specifică un interval, se recomandă să schimbați lichidul de răcire o dată la 5 ani sau la fiecare 150.000 km. Acest lucru ajută la menținerea protecției împotriva coroziunii și prelungește durata de viață a sistemului de răcire și a motorului.
Controlul pH-ului
pH-ul (aciditatea) lichidului de răcire se poate modifica în timp din cauza reacțiilor chimice și a contaminanților. Nivelurile incorecte ale pH-ului pot duce la deteriorarea garniturilor și a etanșărilor, provocând scurgeri. Schimbarea regulată va ajuta la menținerea pH-ului la nivelul corect și la prevenirea scurgerilor.

Menținerea unui raport de amestecare corect
Este important să se mențină raportul corect între apa demineralizată și antigel. Prea mult antigel poate împiedica transferul de căldură și reduce eficiența sistemului de răcire. Pe de altă parte, un procent prea mic de antigel poate duce la îngheț la temperaturi scăzute. Măsurând lichidul de răcire cu un refractometru, puteți determina dacă protecția la îngheț (și, prin urmare, raportul de amestecare) este încă optim. Dacă se abate, este indicat să schimbați imediat lichidul de răcire.
Prevenirea problemelor motorului
Un sistem de răcire bine întreținut, cu lichid de răcire schimbat la timp, reduce riscul de supraîncălzire a motorului. Supraîncălzirea va provoca daune grave motorului și va duce la reparații costisitoare. Prin schimbarea regulată, reduceți riscul de probleme ale motorului și prelungiți durata de viață a acestuia.
Pe scurt, schimbarea lichidului de răcire este esențială pentru a menține buna funcționare a sistemului de răcire. Intervalul variază în funcție de producător, fiind în general o dată la 5 ani sau la fiecare 150.000 km. Atunci când se efectuează lucrări la sistemul de răcire, lichidul de răcire trebuie schimbat întotdeauna.
În cazul unei contaminări excesive a sistemului de răcire, sfatul este întotdeauna de a spăla mai întâi bine sistemul cu apă (de la robinet) și de a spăla radiatorul (MPM AD25250).
Pe site-ul web MPM, puteți găsi intervalul de timp specific vehiculului și lichidul de răcire corect pentru acel vehicul.
Pe scurt / sfaturi pentru ateliere
- În prezent, producătorii de automobile prescriu ca obligatorii peste 10 tipuri diferite de lichide de răcire.
- Pentru un atelier de întreţinere şi reparaţii auto, utilizarea lichidului de răcire gata de utilizare este cea mai ușoară opțiune, deoarece raportul de amestecare cu apă demineralizată va fi întotdeauna optim.
- Antigelul trebuie întotdeauna diluat mai întâi și trebuie să respectați întotdeauna raportul de amestecare recomandat (1:1)!
- Amestecați întotdeauna antigelul cu apă demineralizată (nu cu apă de la robinet!) deoarece apa de la robinet va slăbi serios proprietățile de protecție ale lichidului de răcire.
- Lichidul de răcire își pierde în cele din urmă proprietățile de protecție și, prin urmare, trebuie schimbat în conformitate cu instrucțiunile producătorului vehiculului.
- În absența instrucțiunilor producătorului, schimbați-l la fiecare 5 ani sau la fiecare 150.000 km.
- Atunci când reparați sistemul de răcire, schimbați întotdeauna lichidul de răcire.
- În cazul unui sistem de răcire contaminat, adăugați mai întâi lichid de spălare a radiatorului (MPM AD25250) la lichidul de răcire vechi, apoi clătiți sistemul cu apă.
- Consultați www.mpmoil.com pentru a afla care este lichidul de răcire prescris de OEM pentru autovehiculul dumneavoastră.

Pentru întrebări:
Contactați asistența tehnică MPM.