Noua specificație API SN Plus (SN +): Tot ce trebuie să știți

Multe mașini vândute în prezent sunt echipate cu motoare pe benzină cu injecție directă cu turbo, așa-numitele motoare TDGI. TDGI înseamnă: Turbocharged Direct Gasoline Injection (motoare pe benzina cu injecţie directa cu turbocompresor).
API SN PLUS este un nou standard (!) Necesar pentru uleiul de motor, dezvoltat special pentru motoarele TDGI. Această cerință conține un element suplimentar pentru a proteja motorul împotriva „Pre-aprinderii cu viteză scăzută” (LSPI). LSPI (un fel de „ciocănit”) este un risc cunoscut pentru aceste tipuri de motoare. Un ulei de motor cu formula potrivită ajută la prevenirea LSPI.

În concluzie:

  • LSPI (pre-aprindere la viteză mică) înseamnă o aprindere nedorită și prematură a amestecului de combustibil înainte ca scânteia să se aprindă.
  • LSPI este un fenomen extrem de nedorit, care poate provoca daune enorme ale motorului într-un timp scurt, cum ar fi pistoanele sfâșiate.
  • LSPI apare cu motoarele TDGI „redimensionate”.
  • Compoziția uleiului de motor potrivit, atât uleiul de bază, cât și aditivii, asigură ca LSPI nu mai apare sau scade semnificativ.
  • Pentru a preveni LSPI a fost introdusă o nouă cerință API standard pentru toți producătorii de mașini: API „SN Plus”.
  • Câțiva producători de mașini au avut propria cerință (OEM) de ulei de motor adaptată pentru a preveni LSPI.
  • MPM oferă uleiuri de motor cu această nouă cerință API „SN Plus”.

Sfaturi pentru atelier:

  • Utilizați întotdeauna uleiul de motor corect și recomandat. Abaterile pot provoca daune ale motorului foarte grave.
  • Fiți atenți la semnale (sunete în intervalul de viteză scăzută) care indică LSPI și luați măsuri imediate (Notă: Se poate ca clientul să reumple motorul cu uleiul de motor incorect.
  • LSPI apare numai în cazul motoarelor pe benzină injectate direct și adesea provoacă daune grave, de exemplu, pistoanelor.
  • LSPI nu este legat de marcă, așa că fiți atenți.

API-ul este institutul de standardizare care reprezintă, în principal, producătorii de automobile americane și asiatice (dar și europene). Pe lângă API, ACEA (Asociația producătorilor de mașini europene) evaluează în prezent și adăugarea unui test LSPI standard în următoarea cerință ACEA.

MPM are produsele cu specificația API SN Plus pentru dumneavoastră:

Portofoliul actual de MPM conține două produse cu specificații „SN Plus”:

/assets/1297ef0f-89f5-450e-ac44-8f7a833fc500.png
05000DX1 • Ulei de motor MPM 5W-30 Premium sintetic DX1

/assets/37572668-a16a-4a4e-be48-25a7372f835c.png
05000DX1-FE • Ulei de motor MPM 5W-20 Premium sintetic DX1 Economie de combustibil

The new API SN Plus requirement really is needed, but why?

  • Motoarele TDGI, cu densitatea caracteristică mare a puterii, au un cuplu mare la viteze mici. În combinație cu injecția directă de combustibil, poate apărea pre-aprindere de viteză mică, („LSPI”). LSPI poate fi prevenit cu cerințele corecte de ulei de motor.
  • Producătorii de autoturisme cu autoturisme echipate cu motoare TDGI s-au confruntat cu fenomenul „LSPI”. Acest lucru a fost extrem de nedorit și a apărut imediat necesitatea unui nou standard (!) de ulei de motor, care să ofere protecție împotriva LSPI. Aceasta este cerința „SN Plus”. Această cerință are o cerere suplimentară, care este impusă la combaterea „LSPI”, așa-numitul „API Sequence IX test”.Vezi diagrama:

/assets/50ecc520-30ee-4ad1-8119-2385af993e40.jpg

  • diverși producători de mașini au ales să includă prevenirea „LSPI” ca parte a cerinței producătorului auto (OEM), de exemplu GM Dexos1 ™ Gen 2.

Ce este LSPI (pre-aprindere la viteză scăzută)?

Pre-aprinderea la viteză scăzută (LSPI) este un fenomen anormal perceput în timpul arderii la viteze mici ale motorului și sarcină mare. Amestecul de combustibil se aprinde necontrolat înainte ca bujia să dea scânteie. Aprinderea necontrolată a amestecului de combustibil, LSPI, poate pune presiune extremă pe cilindru și poate fi recunoscută printr-un sunet de bătaie. LSPI poate provoca daune grave, cum ar fi pistoanele fisurate.

Au fost realizate diverse studii privind cauza LSPI. O cauză a LSPI a fost găsită în crearea de „puncte fierbinți” în camera de ardere, atunci când uleiul rămas în cilindru intră în contact cu picături de combustibil.

Aceste „puncte fierbinți” asigură aprinderea înainte de aprinderea bujiei. O soluție importantă pentru reducerea semnificativă a LSPI, este adaptarea formulării uleiului de motor. De aceea, există acum cerința standard API „SN Plus”.

/assets/c546b882-5daa-4aaa-beb9-47878d6080e5.jpg

Cum poate ajuta uleiul de motor să prevină LSPI?

Câțiva factori joacă un rol în dezvoltarea ISSP, cum ar fi: proiectarea motorului, compoziția combustibilului, dar și compoziția uleiului de motor. În mare parte, LSPI poate fi prevenit dacă compoziția (formula) uleiului de motor și, în special, aditivii detergenți sunt reglate. Prin utilizarea unui alt tip de detergent, probabilitatea de LSPI va fi semnificativ scăzută. Aplicarea altor aditivi, de exemplu, Molibdenul, contribuie în mod clar la prevenirea LSPI. Performanțele de bază ale uleiului de motor, în acest caz pentru menținerea internă curată a motorului și neutralizarea acizilor, trebuie menținute întotdeauna cu aceste formulări adaptate. De asemenea, alegerea corectă a uleiului de bază pentru uleiul de motor joacă un rol în prevenirea LSPI. Uleiurile de motor cu această formulare adaptată îndeplinesc noua cerință API „SN Plus”.

Pentru întrebări:

Contactați asistența tehnică MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #4 - CS · 1,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - DE · 2,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - EL · 798,99 KB
MPM OEM Newsletter #4 - EN · 725,33 KB
MPM OEM Newsletter #4 - FR · 716,41 KB
MPM OEM Newsletter #4 - HU · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #4 - IT · 795,56 KB
MPM OEM Newsletter #4 - NL · 773,91 KB
MPM OEM Newsletter #4 - PL · 817,72 KB
MPM OEM Newsletter #4 - RO · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #4 - SK · 1,06 MB
MPM OEM Newsletter #4 - SR · 1,04 MB
MPM OEM Newsletter #4 - UK · 776,2 KB

Noutăți MPM

MPM Sports

Mergeți la MPM Sports
Închidere