„Creation d’Automobile”

Încă de la începutul secolului trecut, mărcile de mașini franceze au fost de nelipsit de pe străzile noastre. Mărcile de mașini franceze de mare volum sunt Renault, Peugeot și Citroën. Recent, marca Vauxhall/Opel auto a devenit parte a grupului PSA (Peugeot & Citroën). 80% dintre mașinile fabricate de producătorii auto francezi sunt vândute în afara Franței. Dar succesul nu se limitează doar la mașini; mărcile franceze activează și în segmentul vehiculelor comerciale ușoare.

Acestea sunt cunoscute, în mod tradițional, pentru designul lor progresiv (uneori chiar îndrăzneț), care este combinat cu cele mai noi tehnologii. În domeniul motoarelor/transmisiilor, mărcile auto franceze au avut, în ultimii ani, cereri foarte specifice în ceea ce privește uleiurile pentru motoare și de transmisie și lichidele de răcire. Aceste cerințe vizează, în principal, prevenirea daunelor, uzurii, consumului inutil de combustibil și de ulei și, bineînțeles, reducerea emisiilor de noxe, pentru protejarea mediului și a populației.

/assets/cfb55e05-e36d-4e2d-89e5-2cb64c3ab100.png

În concluzie:

  • Mașinile fabricate de producători auto francezi (Renault, Peugeot, Citroën) sunt echipate cu cele mai moderne tehnologii menite să prevină deteriorarea, uzura, consumul inutil de combustibil și ulei și, bineînțeles, reducerea emisiilor pentru protejarea mediului.
  • Producătorii auto francezi recomandă utilizarea obligatorie a lubrifianților foarte specifici (motor și transmisie), aceștia trebuind să îndeplinească specificațiile tipice mărcii (specificațiile OEM).
  • Aceștia mai recomandă și folosirea de lichide de răcire specifice diferitelor lor modele.

Sfaturi pentru atelier:

  • De obicei, mărcile auto franceze folosesc o tehnologie extrem de sofisticată. Această tehnologie a fost dezvoltată având în vedere confortul, puterea, cuplul, economia de combustibil, reducerea emisiilor și conducerea durabilă. Acest lucru necesită utilizarea uleiurilor și lichidelor recomandate de către producătorii francezi de mașini.
  • Producătorii francezi de mașini utilizează propriile lor specificații (OEM), specificații obligatorii pentru motor și ulei de transmisie, care sunt foarte potrivite tehnologiei lor. Pentru grupul PSA, aceste specificații încep cu caracterele B71 (de exemplu B71 2296), pentru Renault încep cu RN (de exemplu RN 0720).
  • Consultați întotdeauna site-ul MPM (www.mpmoil.ro), în limba dvs., pentru sfaturile aplicabile uleiului și lichidului de răcire, pentru autovehiculul francez în cauză.

/assets/7659bfd8-bbab-44c3-a6c0-a7f5c3737253.png

Uleiuri și lichide MPM special concepute pentru mărcile auto franceze

Producătorii auto, precum Renault, Peugeot și Citroën, folosesc, de regulă, motoare și transmisii care sunt complet dezvoltate și produse intern. Pentru aceste motoare și transmisii, producătorii auto francezi propun propriile specificații OEM. Rețineți: acestea nu se referă la o specificație generală ACEA sau API. În cadrul industriei, este de așteptat să fie introduse și noi specificații de benzină, pentru Opel, deoarece acestea fac parte acum din grupul PSA.

Aceste specificații vor deveni așa-numitele specificații OV, de la Opel/Vauxhall. MPM are o gamă extinsă de lubrifianți și lichide de răcire pentru mărcile auto franceze.

/assets/80dc8b2f-3255-47cb-af1e-f2d44e77204c.png

Motor cu 3 cilindri pe benzină Turbo PureTech de la PSA

Cerințele europene privind emisiile începând cu 2014 și noile motoare hibride au condus la utilizarea noilor tehnologii pentru motoarele și motopropulsoare actuale, folosite de producătorii francezi de mașini. Câteva exemple ar fi izolarea cilindrilor, distribuția cu supape variabilă, pentru admisie si evacuare, injecția directă de benzină de înaltă presiune (TGDI) și GPF (filtru de particule pe benzină). Aceste tehnologii au o influență directă asupra compoziției motoarelor cu ulei de transmisie. Fenomenul LSPI la motoarele TGDI (a se vedea și buletinul informativ OEM MPM numărul 4) influențează, de asemenea, compoziția uleiului de motor. Toate aceste evoluții îi determină pe producătorii francezi de mașini să folosească propriile uleiuri de motoare și transmisie. Așadar, este foarte important să folosiți uleiul corect cu specificațiile recomandate de producător. Site-ul MPM vă va informa despre care tip de ulei este potrivit pentru aceste mașini.

Lichide de răcire

Pe lângă cerințele lor specifice pentru uleiuri, atât Renault, cât și grupul PSA au propriile cerințe specifice de lichid de răcire pentru modelele lor mai noi de mașini. De exemplu, PSA recomandă un lichid de răcire care trebuie să respecte specificația PSA B71 5110 (MPM 86000CPC). De asemenea, Renault are un lichid de răcire foarte specific, acesta fiind MPM 86000CRN.

Ambele produse sunt disponibile și sub formă de antigel (concentrat). Folosirea fluidului de răcire obligatoriu este la fel de importantă pentru a asigura o viață lungă pentru motoarele mașinilor franceze.

/assets/8ca1461d-d73c-4970-a90d-997ca99d7055.png
86000CPC • Sistem de răcire MPM Premium Longlife Citroën/Peugeot

/assets/1f54ec0b-b0db-4dd2-b036-b31623707e86.png
86000CRN • Sistem de răcire MPM Premium Longlife Renault

Pentru întrebări:

Contactați asistența tehnică MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #5 - CS · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - DE · 1,05 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EL · 1,13 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - EN-UK · 1,08 MB
MPM OEM Newsletter #5 - FR · 1,07 MB
MPM OEM Newsletter #5 - HU · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - IT · 1,25 MB
MPM OEM Newsletter #5 - NL · 873,77 KB
MPM OEM Newsletter #5 - PL · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - RO · 1,86 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SK · 1,87 MB
MPM OEM Newsletter #5 - SR · 1,24 MB
MPM OEM Newsletter #5 - UK · 1,85 MB

Noutăți MPM

MPM Sports

Mergeți la MPM Sports
Închidere