Consumul de ulei: care este cel normal?

Trebuie să trageți pe dreapta pentru că pe tabloul de bord apare un martor de avertizare? Martorul pentru ulei poate apărea în momentele cele mai nepotrivite. Acest martor deranjant poate indica, printre altele, faptul că nivelul uleiului este prea scăzut. Dar, de asemenea, poate indica și o presiune anormală a uleiului, un filtru de ulei înfundat, o pompă de ulei care funcționează defectuos sau chiar un senzor sau un cablu defect.

Dacă nivelul uleiului este prea scăzut, acest lucru se rezolvă cu ușurință prin completarea până sub nivelului maxim admis. Utilizați întotdeauna tipul de ulei recomandat de producătorul auto și completați cât este necesar până când se stinge din nou martorul de avertizare de pe tabloul de bord. Acum mai rămâne o întrebare: Ce a determinat scăderea nivelului de ulei? Acest lucru poate fi din cauza consumului excesiv de ulei sau din cauza unei scurgeri.


Ce este consumul excesiv de ulei?

Conducătorii auto cu mașini moderne nu sunt întotdeauna obișnuiți să mai fie nevoiți să completeze uleiul. Ei se așteaptă ca respectarea intervalelor normale de întreținere să fie suficiente pentru a menține uleiul la nivelul necesar. Cu toate acestea, consumul normal de ulei apare și în cazul mașinilor moderne. Acest lucru poate însemna că volumul de ulei din motor între nivelurile minime și maxime (1 litru în medie) nu este suficient pentru a acoperi un interval de schimb de ulei.
Dar ce este consumul normal? Definițiile pe care producătorii auto le folosesc pentru acesta variază foarte mult. În timp ce un producător vorbește despre consumul „normal” la 1 litru la 1500 de kilometri, altul poate folosi un standard de 1 litru la 5000 de kilometri.

În general, utilizatorul va completa uleiul numai dacă există un motiv pentru a face acest lucru, ceea ce, în practică, este doar atunci când se aprinde martorul de avertizare. Dacă un vehicul consumă mai mult decât ceea ce producătorul consideră „normal”, consumul este considerat „excesiv” și trebuie găsită o cauză.
Până de curând, consumul de ulei în cazul motoarelor cu combustibil era semnificativ mai mare decât în prezent. În urmă cu 40 de ani, uleiul trebuia schimbat la fiecare 2000 - 5000 de kilometri și era necesară și obișnuită și completarea uleiului între aceste intervale.

Anumite vehicule moderne au intervale flexibile pentru schimbul de ulei, variind de la 10.000 km până la 50.000 km. Cu astfel de intervale lungi, nu este neobișnuit ca uleiul să fie completat între intervalele de schimb recomandate. Prin urmare, este important să verificați periodic nivelul uleiului și să aveți la dvs. un recipient cu uleiul de motor corect recomandat de producătorul auto, în cazul în care trebuie să completați uleiul pe drum.
Notă: motoarele moderne ale aproape tuturor mărcilor auto nu mai au jojă. Citirea nivelului este posibilă doar prin intermediul tabloului de bord.

Indiferent de kilometraj, producătorii recomandă schimbarea uleiului la fiecare 12 până la 24 de luni, chiar dacă intervalul de kilometri nu a fost atins. Nerespectarea intervalelor de schimb de ulei la o mașină nouă vine cu riscul de a anula total sau parțial garanția producătorului.


Cum apare consumul excesiv de ulei?

Cea mai simplă cauză a consumului de ulei este scurgerea din carter, numită scurgere externă. Pentru a verifica acest lucru, uitați-vă la zona în care parcați mașina și inspectați-o pentru a detecta petele de ulei. O inspecție vizuală sub mașină poate arăta și scurgerea.
Consumul intern de ulei este mai dificil de determinat. Acest lucru se datorează faptului că uleiul poate arde din diverse cauze, cum ar fi: defecte de construcție, consecințele defectelor tehnice, uzură asupra garniturilor cilindrului segmenentului de piston/tijelor supapei sau a unui turbocompresor care funcționează defectuos. Există multe alte cauze, dar ne vom limita la consumul excesiv de ulei în condiții normale din cauza „arderii”.
Arderea este principala cauză a consumului excesiv de ulei. Din cauza unei etanșări necorespunzătoare între segmentele de piston/segmentele de răzuire și peretele cilindrului, uleiul intră în camera de combustie, unde este consumat și ars. Acest lucru cauzează apariția fumului albastru din eșapament pe care uneori îl vedem. Alte cauze frecvente ale consumului excesiv de ulei sunt: contaminare în camera de combustie, un segment de piston gripat sau polizarea peretelui pistonului, ceea ce reduce efectul de etanșare.

Alte cauze - mai frecvente - sunt utilizarea uleiului necorespunzător, a uleiului de calitate necorespunzătoare sau a unei cantități prea mari de ulei în carter.

Un deficit de ulei cauzat de consumului excesiv de ulei duce la lipsa de lubrifiere și, în special, la capacitatea de răcire, prezentând un risc imediat de deteriorare a motorului. Un deficit de ulei cauzat de consumul de ulei poate, de asemenea, cauza probleme cu sistemul de post-tratare a gazelor de eșapament (cum ar fi DPF, filtru de particule pentru motoarele diesel sau PPF, filtru de particule pentru motoarele pe benzină), ceea ce poate duce, de asemenea, la defecțiuni costisitoare.


Creșterea temporară a consumului de ulei

În anumite cazuri, după o schimbare a uleiului cu o altă marcă de ulei, vehiculul poate consuma temporar mai mult ulei. Acest lucru poate apărea chiar dacă se utilizează un ulei cu aceleași specificații și aprobări oficiale din fabrică. Acest lucru poate fi cauzat de un pachet de aditivi din ulei care acționează diferit și, prin urmare, oferă un efect de curățare diferit. După 3000 până la 5000 km, acest consum de ulei va reveni la normal. (Asigurați-vă că alimentați cu aceeași marcă și tip de ulei după aceea).


Cum se poate preveni consumul excesiv de ulei?

Este esențială o întreținere mecanică bună și în timp util. Pentru aceasta, urmați instrucțiunile producătorului auto. Uleiul recomandat de producător trebuie schimbat în intervalul recomandat. Dacă este necesar, se pot folosi agenți de spălare a motorului sau aditivi de combustibil pentru curățarea internă a motorului.


Pentru întrebări:
Contactați asistența tehnică MPM

Rezumat:

  • Ceea ce este considerat un consum „normal” de ulei variază în funcție de producătorul auto. Acesta poate varia de la 1 litru la 1500 km la 1 litru la fiecare 5000 km.
  • Consumul excesiv de ulei poate apărea și în cazul motoarelor moderne:
  • Se recomandă verificarea preventivă a uleiului.
  • Completați întotdeauna cu uleiul de motor recomandat de producătorul auto.
  • Sfătuiți-vă întotdeauna clientul să achiziționeze un recipient de 1 litru de ulei care poate fi reumplut cu uleiul cu specificația corectă pentru drum.
  • Indiferent de kilometri parcurși, producătorii auto recomandă schimbarea uleiului la fiecare 12 - 24 luni. Nerespectarea acestei recomandări poate anula garanția producătorului.

Sfaturi pentru atelier:

Pot folosi un ulei cu specificații diferite? Acest lucru este posibil dacă un producător de motoare a recomandat un ulei pentru care există o specificație mai mare. În acest caz, trebuie luată în considerare posibilitatea unui consum temporar mai mare de ulei. Acest lucru se întâmplă deoarece uleiul de calitate superioară se curăță mai energic, îndepărtând depunerile de pe segmentele de piston. Acest lucru ar trebui să se stabilizeze în timp. Dacă aveți îndoieli, consultați www.mpmoil.com pentru a găsi produsul potrivit pentru o anumită mașină.

Ce ulei de motor pot folosi dacă clientul meu efectuează modificări anuale la intervale de până la 15.000 km? Unii producători de echipamente originale permit utilizarea unui ulei de motor cu specificații diferite atunci când se utilizează un interval mai scurt. Dacă este cazul, puteți găsi această diferență pe site-ul MPM. Dacă aveți îndoieli, adresați-vă Echipei de asistență tehnică MPM.

Sfătuiți-vă clientul să achiziționeze un recipient de 1 litru de ulei care poate fi reumplut cu uleiul prescris de producător la momentul service-ului. Acest lucru reduce riscul de umplere cu ulei necorespunzător între intervalele de service.

OEM News
OEM Newsletter 14 - CZ · 845,54 KB
OEM Newsletter 14 - DE · 858,04 KB
OEM Newsletter 14 - EL · 949,67 KB
OEM Newsletter 14 - EN · 851,64 KB
OEM Newsletter 14 - FR · 866,61 KB
OEM Newsletter 14 - HU · 879,48 KB
OEM Newsletter 14 - IT · 851,81 KB
OEM Newsletter 14 - NL · 850,06 KB
OEM Newsletter 14 - PL · 593 KB
OEM Newsletter 14 - RO · 848,9 KB
OEM Newsletter 14 - SK · 869,04 KB
OEM Newsletter 14 - SR · 498,21 KB
OEM Newsletter 14 - SL · 869,85 KB
OEM Newsletter 14 - SV · 858,11 KB
OEM Newsletter 14 - UK · 859,35 KB

Noutăți MPM

Închidere