Conducere durabilă și ecologică?

Asigurați întreținerea corectă și în timp util! Indiferent de caz, folosiți uleiurile de motor și de transmisie recomandate de producătorul auto.

Mediul înconjurător este „viitorul nostru”. La MPM, calitatea și durabilitatea merg mână în mână de când am început. Mobilitatea și mediul sunt adesea menționate împreună în zilele noastre. Iar agenda politică este, de asemenea, în mare măsură determinată de politica de mediu. Industria auto lucrează de zeci de ani la mobilitate, în încercarea de a reduce constant povara de pe umerii mediului înconjurător. Mobilitatea viitorului este o combustie internă foarte eficientă, un hibrid, un lanț cinematic complet sau poate chiar celula de combustibil (hidrogen)?

Realitatea este că, cel puțin pentru următorii 15 ani, motorul cu combustie este indispensabil. Este vorba despre motoare diesel sau motoare pe benzină (mai ales în autoturisme), în combinație cu o transmisie electrică (hibridă). Dar întotdeauna foarte eficiente și, prin urmare, economice. Cu toate acestea, acestea funcționează corect numai cu uleiuri speciale pentru motor și de transmisie. Acest buletin informativ vă informează despre ce puteți face pentru a beneficia de o experiență de conducere durabilă și ecologică.

Rezumat:

  • Alegerea potrivită a motorului și a uleiului de transmisie duce, de asemenea, la o experiență de conducere durabilă și ecologică.
  • Întreținerea corectă și la timp reduce emisiile de combustibil, CO2 și particule (funingine).
  • Menținerea curată a sistemului de injecție de combustibil îmbunătățește eficiența și, prin urmare, reduce emisiile.
  • Motoarele și echipamentele de post-tratament pentru noxe u cele mai mici emisii la temperatura de operare corectă. Nr. 07/2019

Sfaturi pentru atelier

  • Folosiți numai uleiul de motor și de transmisie specificat de producătorul auto; calitate și vâscozitate!
  • Efectuați întreținerea la timp. Uleiul de motor îngroșat oferă un consum mai mare de combustibil.
  • Efectuați întotdeauna o întreținere completă, inclusiv înlocuirea la timp a filtrului de aer, de exemplu.
  • Dacă motorul este puternic contaminat, se recomandă o „spălare a motorului” (nu pentru un motor cu curea de distribuție „umedă”).
  • Utilizați aditivi pentru a menține curățenia sistemului de combustibil. Cel puțin adăugați un aditiv la combustibil la fiecare service de întreținere. Este chiar mai bine pentru client să achiziționeze o serie de sticle, astfel încât clientul să-l poată adăuga în mod regulat în combustibil.
  • Informați-vă clientul că nu este bine ca motorul să nu atingă temperatura de funcționare (nu mai mare de 60 °C) atunci când este utilizat doar pentru călătorii scurte.
  • Luați în considerare șoferul și comportamentul său de conducere (de exemplu, multe călătorii scurte, cum ar fi traficul de oraș) și reglați intervalul după caz.

Conducere durabilă și ecologică

O legislație din ce în ce mai strictă obligă producătorii auto din întreaga lume să aducă pe piață modele (hibride) mai ecologice, cu motoare cu combustie, într-un ritm accelerat. Legislația europeană stabilește standarde pentru emisiile de gaze de eșapament și CO2. Standarde pe care noile mașini trebuie să le respecte. Există două legi în vigoare în Europa care se au în vedere emisiile de gaze de evacuare:

  1. standardele EURO.
  2. legislație privind CO2 („Acordul climatic de la Paris”): în 2021, emisiile medii (!) de CO2 ale tuturor mașinilor noi pe care un producător le introduce pe piață nu puteau depăși 95 de grame de CO2/km.

Ce este standardul EURO?

Emisiile de gaze de evacuare sunt specificate în standardele EURO. Acesta tratează valorile limită pentru diferitele tipuri de emisii de gaze de evacuare: CO (monoxid de carbon), NOx (oxizi de azot), HC (hidrocarburi) și PM (particule; cu motoare diesel și benzină injectate direct). Standardul EURO 6 d este în prezent în vigoare. Standardul EURO 6 este introdus în etape. Continuarea respectării valorilor limită ale diferitelor tipuri de gaze de evacuare necesită, în realitate, întreținerea în timp util și adecvată a mașinilor. O sarcină pentru mecanicii profesioniști de garaj!

2018 Europe-23 Top 50 best-selling brands in order of average CO2 emissions (in g/km; weighted by volume)

1Tesla0.00-90 g/km: 0.8% of total regs. (2017: 0.2%)
2Smart89.8
3Toyota99.990-110 g/km: 22%
2017: 22%
4Peugeot107.7
5Citroen107.9
6Renault109.1
7Nissan110.6110-130 g/km: 67%
2017: 73%
8DS114.2
9Suzuki114.2
10Skoda116.7
11Lancia116.7
12Seat116.9
13Volkswagen118.8
14Fiat119.2
15Mitsubishi119.5
16Mini119.9
17Kia120.4
18Dacia120.8
19Lexus122.5
20Hyundai123.3
21Ford123.7
22Opel/Vauxhall125.6
23Honda127.0
24Audi127.6
25BMW128.9
26Alfa Romeo128.9
27Volvo130.0
28MG131.7130-130 g/km: 9%
2017: 4%
29Mazda135.2
30Mercedes139.6
31Abarth141.7
32Jeep142.5
33Jaguar142.8
34Infiniti142.9
35Subaru160.3160+ g/km: 1.9%
2017: 0.6%
36Ssangyong164.8
37Land Rover166.7
38Porsche183.0
39Lada186.8
40Lotus208.9
41Alpina209.0
42Maserati225.4
43McLaren249.6
44Cadillac255.8
45Chevrolet255.8
46Aston Martin261.8
47Bentley273.2
48Ferrari283.1
49Lamborghini323.2
50Rolls-Royce327.6
Source: JATO 2018

Ce înseamnă legislația privind emisiile de CO2?:

CO2 (dioxidul de carbon) este eliberat la arderea combustibililor fosili. CO2 este, de asemenea, eliberat la generarea de energie electrică (de exemplu, pentru mașinile electrice) din combustibili fosili (cum ar fi cărbune și gaz). Există o relație directă între arderea combustibililor fosili și emisia de CO2. Deci economisirea combustibilului = reducerea CO2. Mai jos este o imagine de ansamblu asupra emisiilor de CO2 (starea de fapt 2018); media pe marcă pentru toate modelele acestor producători de automobile. (sursa JATO 2018)

Ca proprietar de garaj și mașină, cum să preveniți

poluarea inutilă a mediului? Emisiile inutile sunt prevenite prin efectuarea de întreținere adecvată și în timp util la sistemele tehnice ale mașinii. De exemplu, înlocuiți filtrul de aer la timp (pentru o alimentare suficientă de aer și, prin urmare, o combustie optimă) și bujiile (pentru a evita o combustie slabă, ceea ce duce la emisii mai nocive). Un alt factor important este utilizarea uleiului de motor și de transmisie potrivit pentru o conducere durabilă și verde. Prin utilizarea calității uleiului de motor prescris de producătorul auto, motorul și sistemul de post-tratament al gazelor de evacuare continuă să funcționeze optim și nu se pierde combustibil. Alegerea vâscozității potrivite a uleiului de motor ajută semnificativ. Uleiul care este prea „gros” are ca rezultat o frecare mai mare, ceea ce înseamnă un consum mai mare de combustibil. Uleiul de motor are o sarcină grea de îndeplinit în motoare și, prin urmare, este esențial să schimbați uleiul de motor în timp, deoarece uleiul se va îngroșa în timp. În plus, este important să păstrați curat sistemul de injecție de combustibil. Injectoarele contaminate duc la o combustie slabă și, prin urmare, în emisii nocive inutile. Sfatul este să folosiți aditivi de combustibil care să mențină sistemul curat, cum ar fi tratamentul MPM Diesel Complete System sau MPM Complete Petrol System.

Există însă mai multe modalități de a limita emisiile inutile. Acestea includ:

  • Comportament de conducere liniștit
  • Evitați mersul la ralanti inutil
  • Păstrați anvelopele la presiunea corectă
  • Asigurați-vă că motorul atinge în mod regulat temperatura normală de funcționare (cel puțin 60 °C). Sistemul de post-tratament al motorului și al gazelor de eșapament funcționează optim atunci când motorul se află la temperatura de funcționare. Așadar, asigurați-vă că deplasările scurte, în timpul cărora temperatura motorului nu depășește minimul, sunt evitate pe cât posibil.

Pentru întrebări:
Contactați asistența tehnică MPM

OEM News
MPM OEM Newsletter #7 - CS · 703,33 KB
MPM OEM Newsletter #7 - DE · 634,69 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EL · 683,64 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN · 524,1 KB
MPM OEM Newsletter #7 - EN-UK · 499,84 KB
MPM OEM Newsletter #7 - FR · 508,1 KB
MPM OEM Newsletter #7- HU · 706,69 KB
MPM OEM Newsletter #7- IT · 524,19 KB
MPM OEM Newsletter #7 - NL · 1,43 MB
MPM OEM Newsletter #7- PL · 543,26 KB
MPM OEM Newsletter #7- RO · 537,38 KB
MPM OEM Newsletter #7- SK · 719,18 KB
MPM OEM Newsletter #7 - SR · 534,01 KB
MPM OEM Newsletter #7 - UK · 677,77 KB

Noutăți MPM

MPM Sports

Mergeți la MPM Sports
Închidere